Sotsiaalmeedia turundus
Helista ja küsi lisa
+372 5698 3499
Sotsiaalmeedia turundus
Sotsiaalmeedia turundus aitab Sul tugevdada oma brändi ning kasvatada oma jälgijaskonda. Kui Sul on valmis saanud koduleht, siis sotsiaalmeediakonto on kui selle peegel lihtsustatud tähenduses. See on reklaamikanal, mille kaudu saad suhelda oma potentsiaalsete klientidega ning neile asjakohast sisu jagada. Registreeri oma ettevõte või brändi jaoks kontod erinevates populaarsetes sotsiaalmeedia platvormides, nagu Facebook, Instagram jt.
Sama oluline nagu on kodulehel kajastatud sisu on ka oluline hoida oma sotsiaalmeedia profiili ajakohasena ja atraktiivsena. Kasuta sotsiaalmeedia profiilil korralikku profiilipilti ja kaanefotot. Lisa ka informatiivne bio, et potentsiaalsed kliendid saaksid rohkem teada Sinu brändist või ettevõttest.
MIKS SOTSIAALMEEDIA TURUNDUS?
Sotsiaalmeedia turundus (Facebook, Instagram jt.) on veel üks võimas vahend, mille abil paremini oma potentsiaalsete klientideni jõuda. Olgu Sinu eesmärk siis tõsta bränditeadlikkust, suurendada müüki või teenuste kasutamist või luua positiivset mainet.
Suur sihtgrupini jõudmise potentsiaal
Kuna tänapäeval veedavad inimesed üha rohkem aega sotsiaalmeedias, siis on sotsiaalmeedia reklaami peamiseks eeliseks tema suur sihtgrupini jõudmise potentsiaal. Reklaamide sihtimine on samuti täpne nagu Google Adwords reklaami puhul ning võimaldab reklaame suunata kindlate huvide, demograafiliste näitajate, geograafilise asukoha ja muude faktorite põhjal. Reklaamid võivad sisaldada teksti, pilte, videoid, hääli või hoopis kombineerida erinevaid meediavorme.
Mõõdetavus
Sotsiaalmeedia reklaamide üheks eeliseks on samuti nende mõõdetavus. Seega saad täpselt jälgida reklaami toimivust, nähes näiteks, mitu inimest on reklaami klikkinud, millised on olnud reklaamiväljundi kulud ja milline on olnud reklaamitud toote või teenuse müügiedukus.
Tasuta ja tasuline
Sotsiaalmeedia reklaam võib olla tasuline või tasuta. Tasuline reklaam hõlmab tavaliselt reklaamikampaaniate seadistamist ja eelarve määramist. Tasuta reklaam tähistab aga ettevõtte oma sotsiaalmeedia kontodel sisu avaldamist, mis võib potentsiaalselt jõuda ka suure sihtrühmani, kui seda hakatakse kasutajate poolt suurenenud huvi tõttu jagama.
SOTSIAALMEEDIA TURUNDUS & TASUTA REKLAAMIMISE VÕIMALUSED
Sotsiaalmeedias tasuta reklaami tegemiseks võib kasutada mitmeid taktikaid ja strateegiaid.
1. Jaga kvaliteetset sisu
Loo mitmekesine sisu, mis võib koguda jälgijatelt huvi ja võib levida kasutajate seas orgaaniliselt. Jaga artikleid, fotosid, videoid, tsitaate, hinnanguid või kasulikke nõuandeid, mis on seotud Sinu brändi või toodetega. Suuna lugeja oma kodulehele seda infot edasi lugema juhul kui sisu on palju. Seeläbi tõstad ka oma veebilehe külastatavust ning see mõjutab ka Sinu lehe leitavust ja positsiooni Google otsingumootoris, millest oli ka juttu kodulehe optimeerimine märksõnadele postituses.
2. Korralda loosimisi, võistlusi, jaga algavate kampaaniate infot
Sotsiaalmeedia turundus
Korralda sotsiaalmeedias auhinnaloosimi, kus inimesed saavad osaleda, jagades, kommenteerides või märkides sõpru postitustes. Jaga infot algavatest kampaaniatest. See aitab suurendada postituste nähtavust ja Sinu brändi tuntust.
3. Otsi koostööpartnereid
Otsi teisi ettevõtteid, mõjutajaid või blogijaid, kellega saaksid teha vastastikust koostööd, et jagada oma sisu või teha ühisturundusprojekte. Nende kaudu saad jõuda uutele sihtrühmadeni ja suurendada oma nähtavust.
4. Osale aktiivselt sotsiaalmeedia kogukonnas
Ole aktiivne sotsiaalmeedia kogukondades, mis on Sinu valdkonnaga seotud. Kommenteeri ja märgi meeldivaks teiste postitusi, jälgi teisi kontosid ning võta osa aruteludest ja vestlustest. Jaga oma teadmisi ja kogemusi ning anna väärtuslikke nõuandeid. See aitab Sul luua nähtavust ja usaldust Sinu ettevõtte vastu.
SOTSIAALMEEDIA TURUNDUS & TASULINE REKLAAM
Kuigi eelmised meetodid on tasuta kasutamiseks, võib mõnikord olla kasulik investeerida ka reklaamiraha sotsiaalmeedia tasulistesse reklaami vormidesse, et jõuda suurema sihtgrupini või saada täpsemaid tulemusi.
Saad luua ja käivitada oma reklaamikampaaniaid, kus saad kohandada sihtgruppi, eelarvet, reklaammaterjale ja mõõta tulemusi.
Sotsiaalmeedia reklaamikampaania eesmärk on jõuda suure hulga potentsiaalsete klientideni, suurendada bränditeadlikkust ja tuntust, genereerida müüki või soodustada konkreetset tegevust, nagu uudiskirjaga liitumine või veebipoe külastamine.
Olenevalt platvormist saab reklaame kuvada sotsiaalmeedia platvormil potentsiaalsete klientide uudistevoos postituste vahel või platvormi küljealal. Sotsiaalmeedia turunduse reklaamikampaania strateegia hõlmab järgmisi samme:
1. Eesmärgi määratlemine
Nii nagu kodulehe tegemise alustamisega on vaja kõigepealt paika panna eesmärgid, võib ka sotsiaalmeedia reklaamikampaania eesmärgiks olla uute klientide leidmine, müügi suurendamine või bränditeadlikkuse tõstmine. Eesmärgi määratlemine aitab Sul luua selge ja suunatud kampaania koos läbimõeldud sõnumiga Sinu sihtgrupile.
2. Sihtgrupi määratlemine
Pärast eesmärgi seadmist pead määratlema, millise sihtgrupini soovid oma reklaamidega jõuda. Sihtgrupi määratlemine aitab Sul paremini valitud platvorme ja reklaamistrateegiat kasutada.
3. Reklaami loomine
See hõlmab visuaalsete ja tekstiliste elementide kujundamist, mis köidab inimeste tähelepanu ja motiveerib neid reklaamiga suhtlema. Siia kuuluvad näiteks pildid-videod koos atraktiivse pealkirja ja kirjeldusega.
4. Reklaamide testimine ja optimeerimine
Pärast reklaamide loomist on oluline testida ja jälgida nende tulemusi. Selleks võib kasutada erinevaid analüütikavahendeid nagu Google Analytics, et jälgida reklaamide toimivust ja teha vajadusel muudatusi, et parandada nende tõhusust.
5. Reklaamide levitamine
Sotsiaalmeedia reklaamikampaania käigus tuleb reklaame õiges sihtgrupis levitada valitud platvormidel. See hõlmab reklaamide sihtimist vastavalt demograafilistele andmetele, huvidele, käitumisele jne.
6. Jälgimine ja analüüs
Pärast kampaania käivitamist tuleb hoolikalt jälgida selle tulemusi, sealhulgas klikkimisi, konversioone, müüginumbreid jne. Selle põhjal saate oma reklaami strateegiad vajadusel veelgi optimeerida ja täiustada tulemusi.
Mida täpsemalt jälgida saad, loe Google Analytis ja veebilehe sidumine postituses.
KOKKUVÕTTEKS
On oluline on meeles pidada, et sotsiaalmeedia reklaamikampaaniad võivad olla väga paindlikud ja neid saab kohandada vastavalt ettevõtte eesmärkidele ja sihtrühmadele. Samuti on oluline arvestada sotsiaalmeedia kanali spetsiifikaga ning kasutada platvormile sobivaid reklaamivorme ja strateegiaid.