Kodulehe optimeerimine märksõnadele (SEO)

Helista ja küsi lisa

+372 5698 3499

Kodulehe optimeerimine märksõnadele

Kodulehe tegemise protsessi üks järgmine väga oluline samm on kodulehe optimeerimine märksõnadele (SEO ehk Search Engine Optimisation). See on äärmiselt oluline siis kui soovid saada enda kodulehele rohkem külastajaid, rohkem päringuid, rohkem müüki ja seeläbi kasvaks Sinu sihtgrupi teadlikkus Sinu toodetest ja teenustest.

Kui inimesed otsivad oma küsimusele või probleemile lahendust, siis 90% juhtudest avavad nad esimesena Google otsingumootori ja sisestavad sinna enda otsitud teema kohta märksõnad või fraasid. Need ettevõtted, kes ei tule nende märksõnade või otsingufraasidega esilehele, ei saa praktiliselt mingit liiklust oma kodulehele. Kui aga otsingutulemustes kajastatakse need märksõnad, siis neile veebilehtedele ka klikitakse.

Oluline on märkida, et just suurema osa liiklusest saavad endale Google esimestel positsioonidel olevad lehed mitte näiteks teisel leheküljel. Lisaks tuleb siin võistelda ka reklaamidega ehk nendega, kes kasutavad Google Adwords makstud reklaami, kuid orgaanilised tulemused (optimeeritud märksõnadele) saavad siiski 85% liiklusest, kuna nemad on kirjutanud oma lehel kvaliteetset sisu. Seetõttu on ka Google andnud neile preemia paigutades nad otsingutulemustes esikohtadele.

KODULEHE OPTIMEERIMINE - 3 OLULIST TEGURIT TULEMUSTENI JÕUDMISEKS

Kõik on omavahel seotud! Nagu kirjutasime oma kodulehe tegemise postituses, siis on väga oluline, et inimesed saavad Sinu kodulehelt neile vajalikku infot ning see on neile lihtsalt kättesaadav ja loogiline.

1. Kodulehel kajastatud sisu peab olema huvitav külastajale

Mida pikem ja väärtuslikum sisu Sinu kodulehel on, seda kauem külastaja selle kohta loeb/uurib, st ühtlasi veedab Sinu lehel aega ning tõenäoliselt sooritab ka soovitud tegevuse (saadab päringu, liitub uudiskirjaga, ostab toote e-poest). Google saab sellest aru ning arvestab sellega otsingutulemustesse paigutamisel.

2. Kodulehe selge ja struktureeritud ülesehitus

Kodulehe külastajale lahkub suure tõenäosusega Sinu veebilehelt, kui ta sealt esimeste minutite jooksul talle vajalikku infot ei leia või tema jaoks on kodulehe struktuur ning liikumisteekond keeruline. See on oluline nii kodulehel, kus jagad lihtsalt mingit teemakohast sisu, või ka veebipood, kust saada infot toodete kohta. Seega kui veebipoes on nt palju tooteid aga kõik on laost otsas või pole toodete juures piisavalt unikaalset infot, pannakse see leht kinni ja liigutakse järgmistele.

3. Viitamine ja linkide lisamine

Viitamine nii enda kodulehe sees enda teisele sisu artiklitele (kodulehe sisene SEO ehk On-Page SEO) kui ka sissetulevate linkide saamine enda lehele teistelt lehtedelt on Google otsingutulemustes paremate positsioonide saamise seisukoha üheks põhialuseks ja aitavad Google’l hinnata Sinu kodulehe usaldusväärsust. Järelikult kui juba teised veebilehed Sinu lehele suunavad, siis siis oled Sa järelikult seda väärt.

KODULEHE OPTIMEERIMINE - KÕIK ALGAB MÄRKSÕNADE ANALÜÜSIST

Kodulehe optimeerimine algab märksõnade analüüsist ehk tuleb välja selgitada, mida inimesed Google otsingumootorit kasutades leida soovivad. Selleks on 2 põhilist abivahendit, mida võid kasutada eraldi aga soovitame neid kasutada koos.

1. Kasuta Google enda vihjed

Hakka ise trükkima Google otsingusse märksõnu ja vaata, mida ta Sulle pakub. See, mida Google pakub, seda otsivad ka inimesed kõige rohkem. Seega kui hakkad sisu kirjutama, kasuta neid märksõnu enda lehele sisu lisades. Kuid siinjuures keskendu siiski lehe külastajale mitte märksõnadele.

2. Kasuta Keyword Plannerit

Oluliste märksõnade leidmiseks on Google’l endal olemas suurepärane tööriist Keyword Planner, millega võid leida kõige populaarsemaid märksõnu Sinule huvipakkuvas valdkonnas.

Märksõna planeerija võimaldab uurida erinevaid märksõnu, mis on seotud Sinu toodete, teenuste või teema valdkonnaga. Saad sisestada erinevaid märksõnu ja vaadata, kui palju otsinguid need igal kuul saavad, milline on nende konkurents ja millised on nendega seotud soovitatud pakkumised. Ning seejärel kasuta neid samu märksõnu sisu tootmiseks ning oma kodulehe sisutekstide optimeerimisel.

KODULEHE OPTIMEERIMINE

WordPress veebilehe optimeerimiseks otsingumootorite jaoks tuleb kasutada lisa pluginat. SEO Yoast on üks populaarsemaid WordPressi pistikprogramme, mida selleks kasutada. Peale plugina installimist saad kõik oma lisatud sisulehed optimeerida märksõnadele. Kui hakkad kirjutama uut postitust või lehte, leiad lehe allosast võimaluse lisada sellele märksõna, pealkirja, meta kirjelduse ja URL-i. Kõige olulisemad on neist pealkiri ja meta kirjeldus, sest just need osad kuvatakse Google otsingumootoris.

1. Kirjuta lehe pealkiri ja kirjeldus huvitavalt, lisa sinna kindlasti ka märksõna

Otsingutulemuste konkurents algab juba pealkirjast (SEO Title) ja kirjeldusest (Meta description). Seega kirjuta need kasutaja huvist tulenevalt, siis on ka tõenäoline, et sellele klikitakse. Nendes peaks olema ka kindlasti märksõna (Focus Keyphrase), mida tõenäoline külastaja otsib. Eelkõige peaks need sisaldama võimalusel ka külastajapoolset kasu ja suunama tegevusele.

2. Kasuta märksõna sisus, pealkirjades, lehe url-is, piltides, linkides

Kirjuta kasutajale huvipakkuval teemal ning jälgi, et valitud märksõna oleks lehe pealkirjades ning sisus. Veebilehe aadressis ehk url-id peaksid samuti olema selged ning kasutajasõbralikud ja sisaldama märksõna.

Kui lisad pilte, siis varusta ka need märksõnaga lisades selle pealkirja, alt-text-i kui ka kirjeldusse. Nii saab Sinu koduleht esile tulla Google pildiotsingu tulemustes.

Kasuta sisu kirjutamisel kodulehe sisemist viitamist, kuna ka see on oluline osa SEO optimeermisel. Suuna külastaja enda kodulehel teistele temale huvipakkuvatele teemadele.

Ära kirjuta liiga pikkasid ja keerulisi lauseid. Struktueeri oma sisu erinevate pealkirjade, lõikude, piltide ja loenditega, et lehe külastajal oleks lihtne teksti lugeda.

MIKS ON KODULEHE OPTIMEERIMINE MÄRKSÕNADELE OLULINE?​

SEO optimeerimine aitab Sul oma veebisaidi nähtavust suurendada, parandab kasutajakogemust, toob tasuta liiklust, suurendab Sinu kodulehe usaldusväärsust ning annab konkurentsieelise turul.​

Suurendab nähtavust otsingumootorites

Enamik inimesi kasutab toodete, teenuste või teabe leidmiseks otsingumootoreid nagu Google. Õigesti seadistatud SEO abil saab tagada, et Sinu veebileht ilmub nende otsingutulemuste esimestes lehekülgedel, suurendades seeläbi Sinu veebilehe nähtavust ja tõenäosust, et inimesed külastavad seda.

Kasutajakogemuse parandamine

SEO optimeerimine hõlmab sageli veebisaidi kiiruse, kasutajaliidese ja üldise kasutajakogemuse parandamist. Selle tulemusena on kasutajatel lihtsam leida vajalikku teavet või toodet ning nad jäävad tõenäolisemalt kauem Sinu veebisaidile.

Tasuta liiklus

Kuigi on olemas tasulisi reklaamivõimalusi nagu Google Ads, võimaldab hea SEO saavutamine Sul veebisaidile tasuta liiklust otsingumootoritest. See tähendab, et Sa ei pea kulutama suuri summasid reklaamile, et saada külastajaid.

Usaldusväärsuse suurendamine

Kui Sinu veebisait ilmub otsingumootorites kõrgel positsioonil, tajutakse seda sageli autoriteetsema ja usaldusväärsema allikana. See suurendab Sinu brändi mainet ja julgustab kasutajaid just Sinuga kontakti võtma.

Konkurentsieelis

Kuna enamik ettevõtteid tegeleb SEO-ga, aitab hea SEO strateegia Sul konkureerida teiste sarnaste ettevõtetega ja isegi neist üle saada. Kui Sinu veebileht on otsingumootorites hästi optimeeritud, oled oma konkurentidest nähtavam ja ligipääsetavam.

MILLAL KODULEHE OPTIMEERIMINE MÄRKSÕNADELE TULEMUSI HAKKAB ANDMA?

SEO tulemuste nägemine võib olla erinev ja sõltub mitmest tegurist, sealhulgas Sinu veebilehe praegusest seisundist, valitud optimeerimise strateegiast, Sinu veebilehe valdkonnast ja konkurentsi tasemest. Siiski võib oodata järgmist:

Kiiremad tulemused

Mõned muudatused võivad anda kiireid tulemusi, eriti kui need on seotud tehniliste probleemide parandamise või lehekülje kiiruse optimeerimisega. Mõned veebisaidi muudatused võivad hakata mõjutama otsingumootorite järjestusi väga kiiresti, isegi päeva või nädala jooksul.

Keskmised tulemused

Mõned optimeerimise strateegiad, nagu sisuturundus või linkimine, võivad anda tulemusi mõne kuu jooksul. See võib hõlmata uue sisu loomist, millel võib olla aega otsingumootoritele indekseerimiseks ja hindamiseks.

Pikaajalised tulemused:

Mõned SEO muudatused võivad võtta kauem aega, eriti kui need on seotud konkurentsivõimeliste võtmesõnadega või väga konkurentsitihedates valdkondades. See võib hõlmata pikaajalist strateegilist sisuturundust või püsivat linkide ehitamist.

KOKKUVÕTTEKS

On oluline märkida, et SEO on pidev protsess ning tulemusi võib mõjutada ka otsingumootorite algoritmi muutused ja Sinu konkurentide tegevus. Seega, kuigi mõned tulemused võivad ilmneda suhteliselt kiiresti, võib täieliku mõju nägemine võtta aega mitu kuud või isegi aastaid, eriti kui tegemist on väga konkurentsitiheda valdkonnaga.

USALDA OMA KODULEHE OPTIMEERIMINE MEILE

Järjepidevus ja pühendumine on võtmetähtsusega pikaajaliste ja jätkusuutlike SEO tulemuste saavutamisel.