Google Adwords reklaam

Helista ja küsi lisa

+372 5698 3499

Google Adwords reklaam

Nagu kirjutasime kodulehe optimeerimine märksõnadele postituses, siis võtab see protsess aega enne kui Sinu veebileht Google otsingutulemustes välja hakkab tulema. Selleks, et saavutada kiiremaid tulemusi, võiksid kasutada Google AdWords (nüüdse nimega Google Ads) reklaamimise võimalust. See on mitmekülgne, tõhus ja kiire vahend veebiliikluse suurendamiseks ning sihitud sihtrühma jõudmiseks. 

Ühtlasi toetab see SEO kiiremini toimima hakkamist, sest kui külastajad juba Sinu kodulehel aega veedavad, siis saab hakkab Google seda arvesse võtma. Seega on märksõnadele ja google optimeerimine omavahelises sünergias ning toetavad üksteise toimimist.

MIS ON GOOGLE ADWORDS?

Google AdWords on Google’i tasuline reklaamiteenuste platvorm, mis aitab Sul reklaamida oma tooteid ja teenuseid Google’i otsingumootori ülemistel tulemustel (sponsitud reklaamid), Google’i koostööpartnerite veebisaitidel ja ka YouTube’is. 

Ulatus

Google AdWords’i abil saad paika panna eelarve ja seadistada reklaamid nii, et need jõuaksid potentsiaalsete kasutajateni nende huvide, demograafiliste andmete ja asukoha põhjal. Lisaks saab reklaame kuvada nii teksti- kui ka pildireklaamidena ning neid saab kohandada vastavalt eesmärkidele. Selle tulemusena on Sul võimalus jõuda oma sihtrühmani õigel ajal ja õiges kohas.

Mõõdetavus

Google AdWords’i kasutamine aitab suurendada oma nähtavust otsingutulemustes ja meelitada uusi kliente. Samuti on platvormil mitmeid analüütikavahendeid, mis võimaldavad jälgida reklaamide jõudlust ja teha muudatusi, et parandada reklaami tulemuslikkust.

Sihtimine

Lisaks võimaldab Google AdWords jõuda sihtgrupini sõltumata nende asukohast ja suurendada seeläbi liiklust oma veebilehel. Seega on see suurepärane võimalus turundada tooteid ja teenuseid internetis ning saada mõõdetavaid tulemusi, saavutades maksimaalse nähtavuse ja suurendades seeläbi müüki.

MIS ON GOOGLE ADWORDS EELISED?

Kulutõhusus

AdWords’i eeliseks on see, et võimaldab paindlikku eelarvestamist. See tähendab, et maksad ainult siis, kui keegi klikib Sinu reklaamil või saad ka määrata, et makstad näiteks siis, kui seda on kuvatud mingi koguse nt 500 korda. See tasuvuspõhine reklaamimise skeem võimaldab kontrollida oma reklaamieelarvet ja mõõta reklaamide efektiivsust ja suunata rohkem raha kõige tõhusamate reklaamide poole.

Kontroll ja paindlikkus

AdWords annab Sulle täieliku kontrolli oma reklaamide üle. Näiteks saad määrata oma päevaeelarve, reklaamide näitamise ajakava ning testida erinevaid reklaamikujundusi ja -tekste, et teada saada, milline neist töötab kõige paremini.

Kiirus

Google AdWords reklaamid ilmuvad peaaegu kohe pärast kampaania loomist ja aktiveerimist. See tähendab, et Sul on võimalus kiiresti jõuda potentsiaalsete klientideni ja suurendada veebiliiklust.

Ulatus

Google’i otsingumootor on üks populaarsemaid otsingumootoreid maailmas, mis tähendab, et Google AdWords võimaldab Sul jõuda suure hulga potentsiaalsete klientideni kogu maailmas. Reklaamid kuvatakse otsingutulemuste kõrgeimal positsioonil ning lisaks saab reklaame kuvada ka Google’i partnerite veebisaitidel ja rakendustes, suurendades veelgi nende ulatust.

Kohandatavus

Google AdWords võimaldab luua reklaame vastavalt nende eesmärkidele ja sihtgrupile. Lisaks saab reklaame kohandada vastavalt otsingusõnadele, asukohale, keelele ja paljudele teistele teguritele, mis aitavad jõuda õige publikuni.

Mõõdetavus

AdWords pakub täpset jälgimist ja üksikasjalikke analüütilisi tööriistu nagu Google Analytics, mis võimaldavad ettevõtetel jälgida ja mõõta nende reklaamide tõhusust. Seega saad näha, kui palju inimesi on reklaami näinud, kui paljud on sellele klikkinud ja milline oli investeeringu tagasimaksete protsent. Selle tulemusel saad mõõta kampaania tõhusust ja teha vajalikke muudatusi.

Vastavus otsingu-tulemustega

Google AdWords võimaldab Sul sihtida reklaame konkreetsete otsingusõnade või fraaside järgi, mis tähendab, et jõuad ainult nende inimesteni, kes otsivad Sinu tooteid või teenuseid. See suurendab oluliselt konversiooni määra ja võimalikke müüke.

KUIDAS SEADISTADA EDUKAT GOOGLE ADWORDS REKLAAMI?

Eduka Google Adwords reklaami loomine nõuab läbimõeldud strateegiat. Siinkohal võib paralleele tuua kodulehe tegemisega alustamisega ning märksõnadele optimeerimisega. Sa pead teadma, kellele reklaami suunad, mis on tema soovid ja huvid ning kirjutama oma reklaamitekstid selle põhiselt.

Lisaks on väga oluline, et ka reklaami taga olev sisu ehk maandumisleht vastaks tulemusele ehk leht, kuhu reklaamile klikkija suunad, peab olema tema soovidele vastav.

1. Mis toimub Sinu potentsiaalse kliendi peas tegelikult, kui ta Google otsingumootorisse oma märksõna kirjutab?

Kõige olulisem on mõista, millised on Sinu kliendi tegelikud huvid ja soovid, kui ta otsib Google’ist ning kasutab erinevaid märksõnu ja fraase. Seda eesmärki silmas pidades püüa selgitada välja, mida ta täpsemalt otsib, et saaksid pakkuda talle õigeid lahendusi või vastata tema küsimustele. Ära keskendu ainult sõnadele endile, vaid proovi tõlgendada nende taga peituvat mõtet ja eesmärki.

Kui kasutaja otsib sõnu “kodukoristuse hinnad”, võib eeldada, et ta soovib leida informatsiooni hindade ja pakettide kohta erinevatelt koristusteenuse ettevõtetelt või võimalusi enda teenuse hinnakujunduseks.

Teisel juhul, kui kasutaja otsib sõnu “koristusteenuse kodulehe tegemine”, on tõenäoliselt tegemist isikuga, kes soovib ise luua oma veebilehte. Selline otsing viitab tõenäoliselt huvile õppida veebiarenduse põhitõdesid, otsida veebiarendus platvorme või -tööriistu ning leida juhiseid, artikleid või õpetusi oma kodulehe loomiseks.

Need kaks erinevat otsingut kajastavad erinevaid eesmärke ja vajadusi kasutajatel. Esimeses otsingus on keskmes valmislahendused ja hindade võrdlemine, teises otsingus on fookus veebiarenduse oskuste õppimisel ja iseseisval veebilehe loomisel.

Soovitan esmalt kasutada Google Adsi enda tööriista KeyWord Plannerit märksõna uuringuks ning uurida, kui tõhusad on konkurentide maandumislehed teatud märksõnade puhul.

Klienti paremini tundes on võimalik reklaamide sisu ja märksõnade valikuga täpsem ja efektiivsem olla. Kui klient on sisestanud oma märksõnad, siis Google Ads hakkab oma ülesannet täitma.

Google’ile on olulised kaks peamist tegurit: kliki hind ja reklaami asjakohasus. Nad analüüsivad reklaamitegijate pakkumisi ning määravad, milline reklaam vastab kõige paremini otsingupäringule ja kellel on kõrgeim pakkumine selle märksõna jaoks. Seega, tegemist on oksjoniga, kuid erinevalt traditsioonilisest oksjonist ei pruugi kõrgemalt pakkujalt alati tulla paremad positsioonid ja rohkem reklaami näitamisi.

2. Sinu reklaam peab pakkuma potentsiaalsele kliendile just seda, mida ta otsib!

Sinu potentsiaalne klient käitub veebis nagu kütt, kuna sisestades otsingumootorisse märksõna, püüab ta tabada Google’i tulemusts just seda õiget fraasi. Seepärast on oluline, et Sinu reklaam sisaldaks otsitavat fraasi ja keskenduks ka kliendi probleemidele, pakkudes samas vihjeid lahenduste leidmiseks.

Sul on ülesandeks tagada, et su reklaamid ilmuksid just nende fraasidega seotud otsingutulemustes. Näiteks, kui keegi otsib “soodne väikebussi rent”, siis Sinu reklaam peaks sisaldama midagi sellist, mis vastab sellele konkreetsele murele ja pakub välja vihjeid lahenduseks.

Kui Google’i reklaam ei paelu otsija tähelepanu ega ärata tema huvi, siis ta sellele ka ilmselt ei kliki. Seepärast veendu, et Su reklaamid vastavad otsitavale fraasile ning suunavad sõnumi häälestama Sinu sihtgrupiga.

3. Maandumisleht peab olema kooskõlas reklaamis antud lubadustega.

Kui Googles ilmub otsija jaoks kõige sobivam reklaam oma probleemi jaoks ning ta on otsustanud sellele klõpsata, siis maandumisleht, mis ilmub reklaamile klikkides tema ees, peab talle rääkima sama lugu ehk vastama reklaamis kasutatud sõnumile või pakkumisele See aitab hoida külastajaid huvitatud ja suurendab võimalust soovitud tegevuseks.

Kui keegi otsib “soodne väikebussi rent”, siis reklaam peab kindlasti sisaldama seda fraasi ning maandumislehe pealkiri, tiitel ja sisu peaksid samuti seda fraasi kajastama.

Peale selle peab olema välja toodud suur atraktiivne visuaal reklaamitavast tootest/teenusest ja selge sõnum, kuidas ta sellest emotsionaalselt kasu saab. Seega kirjuta lihtsalt ja selgelt, millist kasu ta saab Sinu toote/teenuse kasutamisest?

Maandumislehel peab olema selge ja käegakatsutav kutse tegevusele. See võib olla näiteks nupp “osta kohe”, “registreeri”, “laadi alla” jne. Kutse tegevusele peaks silma paistma kujunduses ja olema kergesti märgatav ja eristuma üldisest disainist.

Maandumisleht peaks looma usaldust külastajate seas. Kasulik oleks, et ta leiaks sealt ka tagasisidet tegelike klientide käest, mis toetab tema otsuse tegemist ostu sooritada või Sinuga täpsema info saamiseks ühendust võtta.

4. Kui klient on tegevuse lõpetanud, saada ta alati Tänan lehele!

Ideaalis peaks igal maandumislehel olema Tänan lehekülg. Kinnitusleht või tänanleht on eraldi sisuleht, mida näidatakse külastajale pärast tema soovitud tegevuse (nt ostu, liitumise, registreerumise) edukat sooritamist.

See leht tuleks kindlasti siduda nii Google Analyticsi kui ka Google Adsi teenustega. Sellisel juhul saame teada, kui paljude inimeste seas 100-st tegid meie soovitud tegevuse maandumislehel ning milline on kulutus Google Adsi kasutamisel.

Tänan lehel palu kliendil veel midagi teha, mis ei nõua temalt suurt vaeva. Näiteks kutsu teda liituma uudiskirjaga, kuid põhjenda tema kasusid (näiteks värsked uudised ja nõuanded või soodustused), või jälgima firma sotsiaalmeedia fännilehte või jagama enda head kogemust, et Sinu hea toode/teenus saaks paremini levida.

KUIDAS SAAD ARU, ET SINU GOOGLE ADWORDS REKLAAM TOOB SULLE KASU?

Nüüd kui Google Adwords reklaam on seadistatud ja aktiveeritud, pead Sa ise ka selle tõhusust igapäevaselt jälgima. Kui siiski näed, et raha muudkui kulub, aga mingit tulemust sellel ei ole, st keegi ei sooritata oste või ei võeta kontakti lisainfo saamiseks, tuleb uuesti analüüsida, mis võiks olla selle põhjus.

Milliseid reklaame Google Adwords näitab ning millisele positsioonile see asetatakse?

Reklaami asetus ehk positsioon teiste reklaamide hulgas sõltub sellest, mis on reklaami max kliki hind ning kvaliteediskoor. Sa võid küll maksta kõrgemat hinda, kuid kui Sinu kvaliteediskoor on madal, siis tulemustes ülespoole jõudmine on vähetõenäoline.

Siin tulebki järgida neid samu punkte, millest eespool juttu oli – õiged märksõnad ja sisu asjakohasus, veebilehe lihtsus ja arusaadavus kasutajale. Need määravadki Sinu kvaliteediskoori. Kvaliteediskoor aga mõjutab Sinu kliki hinda, positsiooni ja kokkuvõtteks kõike.

google adwords

Reklaami edukus sõltub seega järgmistest aspektidest:

1. Reklaami asjakohasus ehk läbiklikkimise suhe (CTR)

Ehk kui palju reklaami nägijad klikkisid Sinu reklaamile. Kui reklaam saavutab kasutajate seas kõrge klikkide arvu, siis on suurem tõenäosus, et see kuvatakse soovitud positsioonil. Kui reklaami näidatakse, kuid seda ei klõpsata, arvab Google, et see ei ole kasulik kasutajatele ja võib selle madalamale positsioonile nihutada.

2. Märksõna ja reklaami sisu asjakohasus

Google hindab reklaami teksti ja sihitud märksõnade sobivust, et määrata selle asetus. Reklaami tekst ja sihitud märksõnad peaksid olema seotud ühtlasi ka URL-iga, millele reklaami klikkimine juhib.

3. Maandumislehe asjakohasus

Kas maandumislehe kvaliteet vastab otsija vajadustele, kas see sisaldab otsitavaid termineid ja fraase, kas see on lihtsalt kasutatav ja avaneb kiiresti. Kui kasutaja jõuab küll Sinu lehele, kuid ei leia sealt kiirelt ja lihtsalt soovitud infot, vajutab ta kohe back nuppu. 

KOKKUVÕTTEKS

Selleks, et tagada edu Google AdWords reklaamidega, määratle oma eesmärgid, vali õiged märksõnad, loo veenvad reklaamitekstid, kohanda sihtlehti, määratle oma sihtgrupp, hoia eelarve kontrolli all, jälgi ja analüüsi ning optimeeri regulaarselt oma sisulehti ning reklaame.

GOOGLE ADWORDS AITAB SAAVUTADA KÕRGEMA NÄHTAVUSE KOHE

Kui vajad abi Google Adwords reklaamikampaania strateegia loomisel, palun võta meiega ühendust!